Krizová komunikace pro firmy

S vedením firem spolupracuji i při přípravě projevů, kdy je žádoucí cíleně ovlivňovat emoce publika nebo se připravujeme na komplikovaná jednání, kdy je třeba sladit postup týmu, nacvičit efektivní techniky a promyslet vyjednávací strategie.

Každá firma ( ale i úřady či veřejně exponované osoby) zažijí ve svém životě moment, kdy musí reagovat na nečekanou událost nebo přijmout nepopulární opatření, které velmi pravděpodobně vzbudí negativní reakce veřejnosti. Bohužel ze zkušenosti vím, že firmy  často „mlčí“ na doporučení svých mluvčích nebo tzv. specialistů na komunikaci či média, kteří tak ale reagují v důsledku obav, že situaci nezvládnou, a to i když vyčkávací taktika znamená pro firmu skoro vždycky mnohem větší problém. Krizová komunikace totiž naopak vyžaduje reagovat rychle, komunikovat s novináři i s veřejností a  vysvětlovat. Různá krizová témata jsou dokonce předvídatelná a dá se na ně připravit. Dále je žádoucí, aby v krizi vystupovalo vedení firmy a proto by mělo být na podobné situace připraveno dopředu, stejně jako další manažeři a samozřejmě tiskový mluvčí.